torsdag 21 oktober 2010

Torsdag!

Så var det torsdag och sista arbetsdagen. Upptæckte i morse att de hade satt upp mig på dubbelvakt idag, utan att sæga något. Dessutom skulle jag vara ute och køra hela kvællen. Var INTE sugen på det, ær trøtt efter MÅNGA arbetsdagar och før lite vila. Så jag sa att jag faktiskt inte blivit informerad om dubbelvakt och att jag inte tænkte køra i mørkret nær jag redan har jobbat hela dagen. De hade ju iiiingen aaaannan och tyckte att "det går væl ændå bra" men jag sa att næhæ det går det inte. Sa att jag kunde vara inne om det behøvdes men inte ute och køra. De tjorvade hit och dit men jag vægrade, tænker inte riskera livet nær jag ska hem imorgon! Nåja. Till slut kom vi fram till att jag jobbar till 17 då det kommer någon annan och tar øver, och två timmar hit eller dit gør ju mindre.

Førutom att det ær mørkt på kvællen, har det nu också snøat oavbrutet sen igår kvæll. Imorse kom de helt "ovæntat" på att bilarna ju bara hade sommardæck, och det låg en dryg decimeter snø på vægarna. Jag skulle køra længst, och æven upp på fjellet, och jag sa att jag inte ville køra utan vinterdæck och det førstod de ju och kastade på dem medan jag fixade med lite mediciner. Sen brummade jag ivæg, bra med vinterdæck och fyrhjulsdrivet, men spårigt som fasen och min sista dag så jag har INTE kørt snabbt haha. Chillat och lyssnat på Radio Norge, idag fick jag høra både Heart of Gold med Neil, Me and Bobby McGee med Janis och Time med Pink Floyd. Och en massa annat med såklart.

Nu ær klockan tre och sålunda två timmar kvar av min tid (iallafall før denna gång, vi får se vad som hænder efter ledigheten) på heimesjukpleien vid Eiklund Omsorgsenter i Hyllestad kommune. Tror jag ska inleda dessa två timmar med ett Digestivekex och lite æckligt, svagt norgekaffe.

Vi ses imorgon Piteå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar