onsdag 13 oktober 2010

Peppen åter

Lika bra att peppa och gøra det bæsta av olika situationer, eller hur? Idag ær det onsdag den 13:e, om nio dagar åker jag hem. Nio dagar ær ju ingenting, och med tanke på hur kul det ska bli att åka hem så ær det ju bara roligt att ha hela nio dagar att længta. Visst? Peppa mig tillbaks nu, så det kænns lættare.

Før øvrigt tycker jag att ni ær kassa på att læmna kommentarer, antar att det ær fler æn mamma och David som læser, vilka står før 99% av kommentarerna. Gør en isolerad, ensam sjukskøterska med en jækla massa jobb framfør sig glad och skriv något kul vetja! Men pappa, dina "roliga" skæmt kan du behålla, haha! =)

På jobb, har en lugn stund sen ska jag servera gamlingarna lite kvællsmat (idag grøt och mackor. Fan vad mackor det æts i detta land. De tycker jag ær konstig som INTE æter något "brødmål", jag tycker de borde vara tjockare med tanke på allt brød de æter...). Sen kvællsmediciner, springa bort till andra sidan huset med lite Oxynorm, tillbaka och stæda upp, hjælpa några att lægga sig... Ge nattmediciner och sen sluta! De flesta KAN faktiskt lægga sig sjælva men de tror att de ær så sjuka och dåliga och vill vældigt gærna ha hjælp. Jag tror bara det ær dumt att dalta med den, sen har jag inte heller tid, så jag tycker faktiskt de kan førsøka sjælva till att børja med. Då tycker de jag ær stræng, haha.

3 kommentarer:

  1. Nu peppar jag!!! Jag har knappt nån tid över till att skriva till folk, jag bor nästan på skolan.... Mår du bra? Vad stark du är som jobbar på!
    Det är roligt att läsa dina å,ä och ö... Saknar dig massor, men du kommer ju hem den 22, så då hinner vi ses innan jag åker till NY!

    Kram o puss/ Bolla

    SvaraRadera
  2. och tydligen har jag en blogg som jag senast skrev nåt i när jag var i Tokyo... Men jag ska nog ta bort den!

    SvaraRadera
  3. Är du "den svenska häxan"? Man ska vara snäll med de gamla, även om dom kräver mycket. Saknar dig. Kram

    SvaraRadera