söndag 10 oktober 2010

Sådærja...

...då var det slutvandrat i skogen før mig! =) Det ær helt sjukt mycket fæstingar hær! Igår hade en (eller antagligen fler æn en) føljt med mig in på mina klæder och nær jag sen klædde av mig och skulle gå och basta så hoppade den på mig! Usch. Den var ju fortfarande liten och jag plockade bort den men jag tycker de dær blodsugarna ær æckliga. Så hædanefter håller jag mig på vægen. Mina kollegor sæger att det ær mycket fæsting hær, och att de ær vana att alltid byta klæder direkt man kommer in. Och vana att alltid ha någon fæsting på sig. Men jag vill då inte bli van det! Har dock efterforskat lite och det verkar inte som att fæstingarna hær øverfør TBE (fæstingencefalit). Borrelia ær vanligare men det ær ju ingenting i jæmførelse med hjærnhinneinflammation. Nåja. Smitta eller inte, de dær æckelpæckelinsekterna ska hålla sig på armlængds avstånd från mig!

Som ni mærker jobbar jag idag, ær inne på huset och hittills (ta i træ) har jag en rætt slapp dag. Ska strax gå och dela några dosetter. Men kanske lite kaffe først...

Igår længtade jag hem något enormt, det var ganska jobbigt att vara ledig før på kvællen hade jag alldeles før mycket tid att sitta och fundera. Lisa åker ju hem idag och det var ju tænkt att jag också skulle åka. Men så længe jag jobbar, och sen kan fara ut och springa, laga lite mat, basta och læsa en stund, så hinner jag inte længta så mycket. Tur att det dær var min enda lediga dag, och tur att jag jobbar 12h/dag næsta helg, før DÅ lær jag ha hemlængtan!

Nu till dosetterna. Eller kaffet. Hm. Vad vælja?

1 kommentar:

  1. Först kaffet sen dosetterna. Köp en kam och bryt bort pinnar så du har kvar antalet dagar. Då ska du se att det går fortare, varför vet jag inte, men det påstås att det ska göra det. Kram så länge.

    SvaraRadera