måndag 18 oktober 2010

Ah...

Hur trött kan man egentligen bli? Jag är helt slut. De ringde idag och ville att jag skulle jobba kvällen med men jag tackade nej, sa att tis/ons/tors går det bra men jag MÅSTE få vila lite ikväll. Så nu sitter jag här, efterbliven att trötthet, och längtar till kl 21 då det är legitimt att lägga sig. Hade tänkt basta men jag somnar nog då, så får skjuta på det till senare.

Skulle ut och springa men det har blåst kuling och regnat kopiösa mängder, ville inte bli sjuk lagom till hemresa så det fick bli en promenad istället, då jag ju har bra regnkläder men inget som går att springa i om man inte vill kokas inifrån. Lyssnade på Dylan och Grateful Dead, blev lycklig av all fenomenal musik jag fått ta del av i mitt liv. Och att jag verkligen uppskattar musik, själva konstformen, inte att ha något att tralla till i bakgrunden. Det har gett mig otroliga upplevelser och många vänner att dela det med.

Internet slutade funka i helgen igen, har dock inte varit hemma så det var först idag då jag hade sett fram emot att slöa och surfa (internet är mitt enda sociala liv här i ödemarken) som det störde mig. Gjorde dock inbrott med en tesked på kallvindan och slet lite i sladden till routern, så nu funkar det igen. Tur att den där Mr Internet Fix-Not också var så grym på uppkopplingar att han också klarade det. Jag som trodde det var något avancerat fel som gjorde att vi fick vänta på honom i typ en och en halv vecka. Förstod dock varför det tog sådan tid när jag såg honom, en klockren lurvig, godisfet stoner som man absolut inte tro kommer på bokade tider och möten. Oftast lite senare, tja, cirka en och en halv vecka. Tur jag är så grym på att dra ut stickkontakter och sedan sätta in dem igen, så att han får tid att sitta hemma, spela WOW, röka och snaska.

På fredag går taxin mot Rysjedalsvika, båten Fjord1 mot Bergen, flyget mot 1) Gardemoen, 2) Arlanda, 3) Kallax, Fläcken mot Piteå och JAG, jag åker hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar