onsdag 6 oktober 2010

Internet. Eller inte? Sørbøvåg. Eller inte?

Igår kom en lurvig internetkille och "fixade" uppkopplingen i huset. Det fungerade i ca en timme, haha. Han påstod att ett av problemen var björken som står mellan affären och huset, och tyckte att Roar skulle hugga ner den. Roar menade dock att det inte fanns någon björk där ute, och då sa killen "Ja, ja, men det där skogsträdet då". Hahaha. Låter inte lika kul här som det gjorde då men det var faktiskt ganska lustigt.

Nåja. Åter i affären, har sagt till att det inte fungerar men börjar ana att jag får sitta här även de två resterande veckorna. Egentligen gör det inte så himla mycket, skönt komma sig ut från huset iallafall. Det enda sura är att de stänger här kl 20 så efter det är det slutsurfat för katten.

Min arbetsdag har på inget sätt varit betungande, förutom att en dement tant bjöd mig på gammal kaka med en galen magknip som följd. Men jag kunde inte stå emot, det var ju tjåklad på den. Tji fick jag!

Annars har jag inte så mycket intressant att förtälja. Imorgon är det 2 veckor tills jag gör min sista arbetsdag och får påbörja resan hem, tror inte riktigt att jag fattar hur skönt det kommer kännas att vara hemma. Som jag sagt tidigare så kan jag dock inte fokusera för mycket på hemlängtan än, ingen idé för det kommer bara bli tungt att släpa sig till jobbet. Idag skulle jag springa, var tanken, men himlen har bokstavligen öppnat sig och det vräker ner. Inte värt att ge sig ut då. De gamla fjordingarna säger att det ska bli uppehåll from imorgon, så vi får väl hoppas de kan sitt väder.

Är lite i valet och kvalet kring vad jag ska göra nästa vända, var jag/vi ska åka... Både jag och Lisa är välkomna hit från och med början av november, eller egentligen så tidigt vi vill men jag vill vara hemma två veckor. Och hittills så trivs jag här, med att köra runt och göra lite olika saker, plocka stygn, lägga om sår, hjälpa till med någon dusch, leverera dosetter. Men ett annat företag, de vi egentligen ville åka med från början, säger att de har uppdrag åt oss. Åker jag med dem så vill jag isf hamna på ett sjukhus för här har jag det nog så bra jag kan få inom sjukhem/hemsjukvården. Grundlönen är densamma på de två företagen, skillnaden är att de andra även betalar dryga norska hundralappen/timme i övertidstillägg. Kommer emellertid ihåg att det var något lurigt med övertiden, den räknades på något skumt sätt så att det inte var helt enkelt att få räkna sina timmar som övertid. Men om vi bortser från lönen (det går antagligen mer eller mindre på ett ut i slutändan) så vore ju sjukhus roligare, fastän man gör mindre som syrra här än vad jag är van från Sverige... Orkar man jobba arslet av sig med högre tempo och mer ansvar? Sjukhus innebär antagligen en stor stad också, vill jag vara i en stor stad? Fastän det inte finns något att göra här så är det på något sätt också ganska befriande, jag sover långa nätter, promenerar eller springer, bastar och läser min bok när jag är vaken. Men jag lär ju ha lappsjukan deluxe om två veckor när jag ska hem. Beslut! Jag tycker ju beslut är jobbigt!

Kan ni inte hjälpa mig med lite goda råd? Känns som att jag bör kunna ge något slags besked innan veckan är slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar