tisdag 5 oktober 2010

Bara vid fjorden


Kom ut från en patient idag som bor högt uppe på fjället, för att se att min lilla fyrhjulsdrivna Suzuki hade fått sällskap av tre lösa fjordhästar. Sugna på godis var de också för direkt de såg mig kom de fram och började nafsa i fickorna och slicka på mina händer. Hade fullt sjå att bli av med dom och att kunna backa ut från infarten utan att någon av de tre var i vägen. Jag tror de hade rymt men den dementa tanten jag besökt sa att de brukade vara lösa, jag sket dock i vilket eftersom de verkade hålla sig runt huset och stallet och smet vidare på mitt uppdrag. Sånt som bara händer vid fjorden, antar jag.

Hästarna var himla söta och jag fotade de med telefonen, men får inte över bilderna utan sladd så ni får en stulen bild på fjordingar istället. Fjording är för övrigt vad människorna här kallar sig själva, vilket alltså är samma som person som bor vid fjorden.

1 kommentar: