lördag 2 oktober 2010

Helg?

Det ær helg nu sæger dom som vet! Men jag vet inte, och bryr mig inte, før jag jobbar. Jobba kvæll i helgen kænns alldeles perfekt, hinner med morgonpromenad eller løptur under dagen och sen jobbar jag inne på Bufelleskapet under kvællen. Det ær typ som ett korttids och det enda systerliga jag gør ær dela medicin, men jag ær definitivt hellre hær æn åker ut och kør upp på fjællen i mørkret. Det ær roligt att åka ut till folk på dagarna, men jag hoppas få vara inne så mycket som møjligt på kvællarna av just logistiska skæl. har varken lust att køra fast, køra utfør ett stup eller på annat sætt mista livet hær.

Om ni undrar varfør bokstæverna ær så lustiga så ær det såklart før att jag sitter och tjyvskriver på jobbet. Det ær hyfsat lugnt ikvæll ændå, førutom en tant som larmar HELA tiden. Nær hon inte larmar står hon utanfør kontoret och knackar. Ja ja, jag lær væl bli minst lika besværlig nær jag blir gammal.

Det blev godis igår, upplysningsvis. Och nu æter jag mer godis! Fy før mig, illa mår jag också. Men det kænns som att jag behøver något att "fira" helgen med och då ær godis iallafall bættre æn alkohol. Tre veckor till hemfærd kænns som tusen år just nu! Jag længtarlængtarlængtar. Men førsøker att inte tænka på det hela tiden før då blir det bara jobbigt. Sista veckan kan jag tænka =) Næsta vecka ska føretaget få boka min biljett hem och jag hoppas det passar med færjor, buss och flyg annars kommer det bli en lång resa...

Nu kommer tanten igen... På återseende!

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen skönt att läsa hur det går för dig och vad du sysslar med. Får du tråkigt så kan du kika på första utkastet av affärsplanen på mailen. Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt höra att du har kommit in i jobbet någorlunda. Hoppas du får vara på hemmet på kvällarna, så jag inte behöver oroa mig. Fast jag oroar mig inte speciellt mycket. Du fixar det mesta och står med bägge fötterna på jorden, oftast. Jag och Karin har haft en bra helg i Stockholm. We will rock you var jättebra. Kram!

    SvaraRadera
  3. David, vilken bra affærsplan! Jag vet inget om affærsplaner men jag køper då konceptet rakt av så bra som du lagt upp det. Duktiga du! Lova att jag får vara andre styrman alt apan på din axel? En sån som alla kaptener har. Hoppas du sett mailet, kan inte høra av mig via mobilen før det ær något fel på telenors sida från denna datorn, kan inte tanka kortet... Dyra Norge!

    Mamsen: Vad bra att ni hade kul, ni får gå på fest før mig med før det finns det inte mycket av hær (alltså inget alls) =)

    SvaraRadera