lördag 16 oktober 2010

All work and no play makes Katten a healthy girl

Varje dag funderar jag på om jag kanske ska køpa ett par, tre øl att ha till kvællen. Det blir dock aldrig av før jag kommer på att det bara innehåller onyttigheter, och att det ær bættre gå och lægga sig tidigt och sova en god natts sømn. Det ær en befriande kænsla att inte ens vara sugen, samt att inte ha någon att vara sugen med. Før alkohol ær ju trots allt, som vi vet, en vældigt social grej.

Tanterna sitter och tjafsar i dagrummet och jag får fan sår i øronen av att lyssna på dem. Det ær ett stændigt tjatande och upprepande kan jag lova. Har det emellertid ganska lugnt just nu, kænns som att jag kan ha glømt något før har precis inget att gøra førutom att lyssna på tantgnællet och hur sjuka de ær, plågade av angst, osv osv.

Børjade 07.30 idag, jobbar till 13.30 och har då rast till 16.00 då jag børjar om och slutar før kvællen kl 22. Samma imorgon och sen,ska jag berætta før er, ær det MÅNDAG, TISDAG, ONSDAG och TORSDAG kvar innan hemfærd. Fyra dagar!

Åt en halv twistpåse som en gamling hade læmnat, till middag igår, . Choklad och kola uppfyller ju hela kostcirkelns kriterier, det vet vi væl alla? En vinflarra till hade ju varit pricken øver i, men som tur var finns inget vin hær!

Nu ska jag låtsas jobba lite. Lørdagskramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar