söndag 5 februari 2012

Mellan fyra och sex...

...minuters intervall mellan värkar nu, klockan 12 på dagen. Kan inte påstå att jag kan prata mig igenom dem alla, men andas går ju, som tur är. Pratade just med förlossningen som tyckte vi kunde stanna hemma en stund till om vi bara orkade och ville så det gör vi, bebisen rör sig och jag är hellre i mitt eget hem än där, i alla fall så länge som jag kan. Har ätit rostade mackor och semla och nu ekologiska smågodisar, allt åkte snällaste David iväg och köpte här på förmiddagen. Har fortfarande inte sovit men det känns ganska skönt att ligga ner och vila bara. Allra ondast gör det i ländryggen och rumpan, det känns väl lite som att den brinner upp eller typ... sprängs, men ibland kommer ilande stötar "där nere" med. Ni får ursäkta min inlevelse men jag tänker att det kan bli rolig läsning för mig själv när detta är över.

Vetevärmaren som jag fick av David i julklapp är superskön, hjälper förvisso noll just under värkarna men är väldigt skön där emellan.

1 kommentar:

  1. Ska på helkroppsmassage nu med Mange, du finns i mina tankar. Ska försöka överföra SPA-känslan till dig stackare. Puss o kläm!
    /Carola

    SvaraRadera