söndag 5 februari 2012

Aj!

Typiskt denna envisa bebis! Nu har jag haft värkar i två timmar, sedan kl 01. Klockan är alltså 03, natten mot söndag. Vissa så jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, andra lite mindre smärtsamma så att det iallafall går att prata. Som mest ca åtta minuters intervall, som minst ca fem. Ner mot fem blev det när jag kom på att jag inte kunde sitta stilla, så här mitt i natten har vi städat, diskat, renbäddat och hunnit fika mackor med avocado. Nu ligger jag i soffan med Lassevärmaren på magen och vetevärmaren i ryggen och just nu känns det ganska lugnt, de har glesats ut något. Men det känns lite som att någon karvar med en trubbig påle i min ländrygg. Tog två panodil vid ett, tror jag ska ta en dusch nu och sedan försöka lägga mig i sängen ett tag. Försöker säga till David att han måste sova ett tag. 


Nåja. Så här kan det ju hålla på länge, har iallafall kopplat in motorvärmaren men alltså, seriöst bebisen, det är typ minus 37 ute! 


Nu dusch och ett försök till sömn för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar