fredag 12 november 2010

Vill...

...ha ett vackert vinterland här på bloggen istället för det höstiga som jag har nu. Problemet är bara, att trots att jag vet mycket väl hur man går till väga, så kan jag inte göra det själv. Orsaken är att jag aldrig blir nöjd när jag gör det själv, av någon märklig anledning, även om det ser likadant ut om någon annan fixar det åt mig. Börjar jag så sitter jag och söker nya bilder, byter och irriterar mig hela kvällen på att det inte blir som jag tror att jag vill. Så jag skiter i det tills vidare, orkar inte slösa kvällen på det.

Annars är det som vi alla vet det där som kallas helg, inte för att det spelar någon direkt roll för oss då vi jobbar hela helgen. Lördag är samma som måndag eller tisdag eller söndag för den delen, här hos oss. Men jag är inte ledsen för det, finns ju inte direkt något att göra på fritiden så vi har gott om tid att vila och slappa. Vi blir ju inte speciellt socialt utmattade av att sitta i varsin fåtölj och glo på fjernsynen eller datamaskinen, om vi säger så. Ikväll är jag dessutom alldeles hemskt ensam då Lisa jobbar till 22.30, tycker faktiskt lite synd om mig själv om jag ska vara ärlig. Dock lär jag önska ensamhet imorgon då jag ska jobba från 7.30 till 22.00, med 45 minuters rast där i mitten någonstans. Om jag bara hade lite karameller att roa mig med hade jag nog varit gladare inbillar jag mig, men det känns dumt efter min löprunda. Och dessutom förbrukade jag veckans slisk häromdagen då jag åt våfflor. Och kärleksmums. Kanske slank en kanelbulle också ned, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar