fredag 19 november 2010

Liar liar, pants on fire

Jag ljög visst, det blev inte så mycket bloggande idag som jag utlovade. Efter att Lisa gick till jobbet har jag mest slöat, började se The Walking Dead (verkar vara grymt bra) men avbröts av att finaste Alejandra loggade in på msn så att vi kunde planera lite Venezuelaresa. Jag tror att jag kommer att flyga ner till Arlanda den 11/1, sova på Rest and Fly, för att fortsätta mot Caracas tidigt morgonen därpå, via Frankfurt. Hemresan går kl 22.50 den 30/1, och om allt går som planerat (har ju en förmåga att inte göra det vad gäller flygresor) är jag på Kallax kring 23.00 den 31/1. Min ursprungliga plan var att vara tre veckor i Venezuela, men eftersom David inte kan följa så minskar jag ner några dagar så att vi hinner ses efter julens jobbande. Det hade varit ännu roligare om han kunnat följa, men nu är det inte så och jag är övertygad om att det kommer bli alldeles underbart hur som helst. David, du är för övrigt mer än välkommen säger Jany och hennes föräldrar!

Ska vara stationerad hos min goda vän Alejandras föräldrar Sergio och Emilia, som ursprungligen kommer från Chile men som bor och driver en restaurang i Cumaná i Venezuela. Cumaná ligger vid kusten, ca 40 mil från Caracas, en alldeles karibisk stad och därifrån kan man också åka ut till Isla de Margarita. Jany åker dit redan i början av december och sedan åker vi hem samma dag, och jag hinner även träffa Pierre i några dagar innan han åker hem till deras nya hemstad Göteborg i mitten av januari. Det kommer att bli helt fantastiskt att få åka dit och att åter få träffa Jany och hennes föräldrar! Vi kommer ha så himla, himla kul. Jag vill verkligen betala för att jag får bo (och antagligen äta om jag känner dem rätt, och eftersom jag känner Jany så gör jag nog det =) med dem men jag vet ju hur Alejandra är haha, så det blir kanske svårt. Inte bara en gång jag snott åt mig korgen och löpt till kassan för att hinna betala innan henne, och tro mig, jag ska försöka även denna gång. Det är en fantastisk familj med otrolig gästfrihet men jag vill ju inte känna mig som en parasit haha, speciellt inte nu när jag slitit ihop norska pengar till detta. Nåväl, det blir ett senare problem, och ett väldigt angenämt sådant om man ens kan kalla det för problem.

När vi pratade idag sa Jany att de har en bekant som har dykkurser men om vi inte vill dyka så har hon allt vi behöver för att snorkla, så nu blir jag kanske sådär snorkelförälskad som Lisa är! Jany pratade om att vi bland annat kunde åka några dagar till en nationalpark som heter Mochima där det är helt otroliga karibiska stränder med delfiner, och man också kan trekka, rafta och en massa mer spännande äventyrsgrejer. Här kan ni läsa om den, och om ni inte kan spanska så kan ni alltid titta på bilderna! Jag kommer nog inte att planera så många utflykter och avstickare i förväg utan jag tar det på plats när jag kan rådfråga de som faktiskt bor där och känner till vad som är bäst. Och om jag inte kommer mig från hängmattan så må det då vara, haha! Får ju prata spanska i nästan tre veckor, bara det är ju värt sitt pris i guld.

Nu ska jag återgå till The Walking Dead. Måste dock stänga altandörren (som är öppen eftersom jag åter har eldat lite för mycket, men jag vill hålla elden vid liv för det är mysigt för Lisa när hon kommer från jobb med en eld. Och jag är kass på att göra nya eld), annars blir jag nog för rädd för eventuella norska zombies som lurar ute i skogarna häromkring. Alternativt spökelser. Nurse Jackie ska jag och David också börja nöta när jag kommer hem, grymt med en massa nya, bra serier! Tycker alltid det är uppehåll i de jag följer, eller så har de slutat men det är nog för att jag alltid väntar tills hela säsonger är ute och ser alla avsnitt under några dagar. Sopranos skulle jag iofs lätt kunna se om, men vad hände med Californication ens? Sjukt bra serie för övrigt. Weeds har vi sett till sista avsnitt, själva upplägget på Entourage ledsnade jag på för det fanns liksom inte utrymme för så mycket mer än göra bra film, göra kass film och hitta snygga brudar. Jag gillar sådana där "grabbiga" serier men seriöst, Vincent Chase har INGET att komma med jämfört med Hank Moody, han är fan en legend! True Blood ledsnade jag tyvärr lite på också, efter att ha sträckläst de (alltför) numerösa böcker om Sookie Stackhouse som den där kvinnan har producerat. Haha, jag minns att jag och Marcus pratade om att serien kändes lite rörig när den just kommit, pröva att läsa böckerna ska ni få se rörigt.

Nåja, bra med fler och nya serier som sagt. Och ursäkta än en gång, hade ju lovat foton men jag tror faktiskt att jag glömt min sladd till datorn hemma. Eller det har jag, för den lånade jag till lillebror så den ligger nog hos mamma. Sorry!

1 kommentar:

  1. Jag är inte ett dugg avundsjuk... Hahaha... Nä, skoja bara! ;-)
    Hoppas du får en underbar resa! Ja... tänk om jag fick prata de språk jag har lärt mig? Fast å andra sidan. Nu är det så många år sedan att jag knappt vet hur man säger "hej" på språken! :-P

    Ha det bra! Och hälsa Lisa!

    //Anna

    SvaraRadera