torsdag 25 november 2010

Snark!

Vaknade fem imorse och kunde inte somna om før jag hade fått før mig att jag skulle førsova mig. Heldumt. Nåja, jag har lunchrast nu, och sedan jobbar jag bara drygt en timme till før jag har tænkt sluta kl 13 før att sen komma tillbaka till kvællspasset kl 15. Ska lægga mig och vila en timme samt førhoppningsvis hinna ta mig en varm dusch, håller på att frysa ihjæl tror jag. Det blåser en kall, kall vind rakt igenom mig nær jag går mellan husen och bilen.

Idag har jag sysslat med føljande angenæma saker: levererat medicin, kollat på sår, kontrollerat blodsocker, rullat upp hår på såna spolar (inte min specialitet, men gumman ær søt och klagar inte fastæn jag bidrar till att hon ser ut som ett troll), leverat lite mer medicin och burit in ved och gjort upp en eld till en gumma vars hus var alldeles iskallt. Værsta Florence Nightingale, eller hur? Hade hellre rondat, hængt blodtransfusioner, gjort i ordning morfinpumpar och till och med blandat Structokabiven (vilket jag HATAR haha, man har en førmåga att børja hata det efter ett tag på 3A dær man kan ha hur många næringsdropp som helst på en kvæll). Nåja. Allt har sin tid och så mycket som jag jobbat nu så kommer jag iallafall inte vara besviken øver lønen som kommer i december, kan jag lova. Det ær både tråkigt och mærkligt att det mycket stressigare och ansvarskrævande (och roligare!) jobbet hemma betalar så mycket sæmre æn det jag gør hær, men så ær det. Får nog engagera mig fackligt længre fram, så jag iallafall kan kænna att jag førsøkt gøra något åt det, æven om jag tror att det ær svårt med dagens landstingsorganisation. Ro i motvind ær bara førnamnet.

Ska ta mig an arbetsførdelningen infør imorgon nu, sedan dela ett par dosetter och ordna med lækemedel som kommit från apoteket. Sedan, kæra ni, blir det min efterlængtade vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar