onsdag 24 november 2010

Sex

Varav två dubbelpass, imorgon torsdag och på måndag, vad jag hittills vet. Men det är ju sex hela dagar och eftersom jag bestämmer så bestämmer jag att det är det som räknas!

Det är ganska kallt här nu och jag har lite för kall jacka, har frusit hela dagen men nu brassar vi på i kaminen och jag känner istället att jag börjar bli väldigt trött. Men vi har inte ens korkat upp glöggen ännu, och så ändrade vi våra planer lite så vi ska gå till Torsken och hälsa på efter glögg och lite kortspel. Turmiks vill jag dock ha, så det måste jag köpa. Middagen blev blomkålsblanding, grillad kyckling (billig för att vara dyra u-landet Norge, bara 39:-) och gräddfil med vitlök i. Hade planerat ganska bra vad gällde maten även denna gång, men jag får ta med mig ett paket makrill hem tror jag, för det har jag ingen lust att äta upp. Vilket jag egentligen borde, förstår nu varför var och varannan av mina patienter är över 95 men ser ut som i sina sena sjuttio, här serveras fisk MINST tre dagar per vecka. Fiskeboller, seikake och lax i alla former. Imorgon är det dock raspeballer, någon slags palt vad jag förstår. Måste kanske pröva, bara för att. Nu blir det glögg med Lisbert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar