måndag 15 november 2010

Just ja

Jag har sovmorgon imorgon! Den førsta sedan jag kom hit, har haft eftermiddagsvakter men bara vid dubbelpass och har alltså børjat tidigt varje dag. Inte før att det ær speciellt jobbigt egentligen, i brist på annat går jag ju och lægger mig tidigt och stiger ofta upp ca en timme och en kvart innan jag børjar jobba. Det ær så skønt att ta det lugnt och æta frukost och kolla nyheterna i ro. Detta ær något som jag ALDRIG brukar gøra hemma. Hemma har jag oftast ca femtom minuter på att klæ mig och med lite tur kasta i mig ett kokt ægg eller en frukt. Mycket olikt mig med andra ord, antagligen något oundvikligt nu i och med den høgst tilltagna ålder som jag uppnått. Det kan också vara så att det kænns mycket lættare att børja kl 8 æn 6.45, vilket jag gør på PÆS. Se dær har vi ju timmen och kvarten! Nåja. Tror jag ska anamma detta vid framtida jobb också, om jag orkar.

1 kommentar:

  1. Det låter ju definitivt som lite vuxenpoäng. Skönt förvisso. Jobbigt ibland. vi får testa när du kommer hem, mer med det.

    Kram

    SvaraRadera