söndag 28 november 2010

Tre

Söndag morgon med kaffet i tassen. Börjar om en halvtimme, halv åtta. Eftersom det är jag själv som gjort arbetsfördelningen så har jag typ tusen saker jag ska hinna idag. Men det brukar gå, fast några får vänta på sina mediciner och är inte alltid så nöjda. Men det är alltid någon som ska vänta när alla vill att man kommer typ samma tid, så är det ju. Och jag kan ju inte klona mig.

Igår när en oväntad situation uppstod och jag var tvungen krascha min tidsplan, så tog jag ett beslut som jag tänkte skulle vara bäst för alla. Kanske inte optimal för alla, för om jag snabbt måste åka till en person innebär det ju väntetid för den andra. Men heller inte usel, planen var att reda ut det oväntade och sen hinna till alla ändå. Tror dock att det skapade missnöje och tror att jag kommer få höra att jag valde fel, men jag anser inte att jag gjorde det så jag tänker stå på mig. Så går det när personalstyrkan är för liten.

Imorgon åker Lisa, ikväll har hon sitt sista pass och imorgon hämtar taxin henne. Jag jobbar dubbelt imorgon, är sjuktjäklaintesugenalls, men jag biter ihop. Det bits ihop alldeles för mycket nu för att vara nyttigt, tror jag. Man kan få huvudvärk av sådant, sägs det. Nu tandborstning, klä sig efter bästa förmåga och knata iväg på tiominuterspromenaden till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar