söndag 28 november 2010

Efterbliven

Var så trött när jag väl kom hem från jobbet och eftersom jag inte hade en enda anledning att vara vaken så lade jag mig för att vila. Somnade och vaknade efter en timme och hade helst bara lagt mig för kvällen då, men i och med att klockan var 17.09 så var det ju en föga intelligent idé. Så jag har nu suttit här i ett par timmar och försökt roa mig med mat och surfing. Läst alla intressanta och ointressanta bloggar, ätit linser och kyckling och pratat lite med käre far i telefon. Nu är kvällens sysselsättningar slut. Eller tja, duscha är kvar. Men jag suger nog på den en stund till.

Har förövrigt en stor muskelknuta/cancersvulst på m. trapezius, gör inte så ont men ju mer jag mosar på den desto större blir den. Skumt. Har också, återigen, världens varmaste eld. Eller det är inte ens en eld längre utan snarare ett glödinferno. Värmer så till den grad att jag varit tvungen att öppna altandörren.

David fysar, skrev han just i ett sms, och jag tröstäter. Ja inte just nu då men dagens kost var inte helt och hållet lika nyttig som middagen. Haha, stackars David. Men jag ska rocka Korpen torsdag kväll. Spinning. Ger mig oftast ingen träningsvärk så jag funderar på om jag ska drista mig till ett pumppass på fredag också. Det däremot, kära vänner, kommer att göra att jag inte kan gå på några dagar. Nåväl, vi får se, ska hinna julbaka (det är väl sånt man gör när man är vuxen?) och julpynta med. Först inhandla pyntet. Fint att jag har planerat in så mycket ledighet för mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar