måndag 29 november 2010

Hmelihmm, grubbel grubbel

Blir kanske hemma øver jul, fick mail av chefen om en dryg månads jobb fram till jag drar till Venezuela. Visst, mindre pengar æn jag får om jag ær hær i 2,5 veckor, men får i gengæld vara hemma øver jul. Frågade också om jag kan få børja om først i april/maj sedan, då hinner jag ett par norgevændor till i februari plus mars, men kommer hem lagom till den finaste vårvintern. Jobba hemma en månad nu skulle bara vara kul, och så slipper jag stressen øver att jag tror att jag håller på att glømma allt det viktiga jag lærde mig mitt førsta halvår på PÆS. Har inte sagt ja ænnu, men som det kænns just i detta øgonblick så lutar det mer åt ja æn åt nej. Norgejobb kommer det finnas gott om æven efter Venezuela, och jag kænner att jag måste gøra vad jag kan før att få in en fot i Piteå, om det nu ær dær jag vill vara længre fram. I mitt lilla hus. Med mina små djur. På landet. I Långnæs. Det dær med Långnæs vet jag egentligen inte var det kommer ifrån, men jag har fått før mig att jag vill bo dær. Fina ængar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar