onsdag 19 januari 2011

På tal om shopping

Kläder ja. Vi var ju på shoppingrunda igår och jag köpte två linnen och en klänning. Billigare än hemma är det men kvaliteten är väl si så där, eller sämre än si så där. Dessutom är 90% av kläderna så extremt tacky, överallt sitter tags och märken med "sexy", "love" osv. Ale köpte dock en fin pyjamas, ett tight linne och byxa med korta ben, som har gulliga katter på sig. Det roliga är att det finns tjejer som har på sig pyjamasen ute på stan.

Skyltdockorna har sjukt smala midjor, bröst i DD+ kupor samt VÄLDIGT tydliga bröstvårtor. Intressant kroppsideal här. Många glor ganska mycket (värre än leguanen!) på en, visslar och ropar saker. Bättre än i Chile dock där de kunde säga lite vad som helst, fula och snuskiga saker. Här har jag mest hört: "Åhhh, vad vackra ni är", "Älskling" och sådana saker. "Carne blanca" var nog det värsta, vitt kött, men det bjuder jag på =)

Idag på mercadon kollade vi på artesania, typ konstverk och sådant krafs ni vet som görs i landet. Hittade en massa fina saker som jag vill köpa både till oss och som presenter, får se hur långt pengarna räcker men det var inte alls dyrt. En del skräp såklart, men också en massa fint. Frågan är också hur jag ska transportera det, en del saker är lite sköra och att komma hem med småbitar är ju aldrig kul.

1 kommentar:

  1. Klart de tittar, skulle jag också gjort om jag var där;)Vi får lägga pussel av bitarna efter bagagehanteringen. Kram på dig älskling

    SvaraRadera