tisdag 11 januari 2011

Ny vän


Efter en veckas ambivalens är nu denna vackra skapelse min nya vän på riktigt. Boel hjälpte mig med beslutet, tur jag har fina vänner som kan bestämma åt en! Det var för övrigt färgen jag var osäker på, men gult är inte alls fult!

Idag har jag växlat pengar, gjort ett ärende åt Pierre, ordnat med uppsägning av lägenheten och fikat med Boel, Lisa och Marcus. Önskar vi sågs mer! Vi måste styra upp en rolig bastu/öl/vin/spel/hängkväll (eller helst flera) när jag kommer hem. Det är trist för jag är alltid helt slut efter en arbetsdag för att inte tala om en arbetsvecka... Tänk om jag hade råd att jobba 75%, det vore alldeles lagom. Tyvärr inte så lagom ekonomiskt då CSN vill ha 16000:- av mig kommande år. Det löser sig, det mesta löser sig, men nog kan jag komma på roligare saker att göra för pengarna. Resa, fina loppisfynd, god mat, resa, mer loppisfynd, ja, ni fattar. Kanske skulle ha tänkt på det innan jag pluggade 6 år, eller hur? Och precis så är det, så jag har ingen förutom mig själv att skylla på! Så nu ska vi inte klaga, nu ska vi peppa för imorgon landar jag i karibien! (Har alltid velat säga att jag är på en karibisk söderhavsö sedan jag var liten och såg Villervalle i Söderhavet. Kommer någon mer än jag ihåg det?

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att läsa vad du gör älskling. Njut i söderhavet:)

    SvaraRadera