onsdag 26 januari 2011

Hundar och ödlor och löst folk i allmänhet

I morse sov vi länge, ända till tio! Skönt, men vaknade under natten av att jag höll på att frysa ihjäl, inte van AC och fastän vi satte den på 25 grader var det KALLT. Stängde av den och sov vidare. Vaknade en gång till av att det ösregnade, mysigt och bra att det regnar på natten. Det har regnat mycket här framförallt i december, gatan som vårt hostel ligger på är lerig och ser mer ut som en dike och flera hus har rasat ihop. Men här hos oss är det som jag skrev tidigare superfint: vi har en "bröllopssvit", AC, fräscht och rent och de städar och byter handdukar/sängkläder varje dag, liten men fin pool, hängmattor, kylskåp på rummet och fullt utrustat utekök och terass. 150 meter till stranden. Detta för 170 sek per natt, för två personer. Klagar inte.

Vi skulle åka till en supermarket och handla, eller planen var att vi skulle promenera men det var visst lite längre än vi tänkt oss och dessutom en massa bilar, så vi gick en bit sen tog vi bussen. Köpte lite saker till vårt kylskåp, och tog sen en buss tillbaka som inte gick raka vägen utan vi fick åka runt och se lite byar längre in mot bergen. Supermysigt, där skulle jag kunna bo. Efter det har vi hängt på stranden, tagit en promenad, jag har köpt en klänning och Ale en bikini. Så nu är hon het som en riktig venezolanska! Jag är också sugen på en ny bikini men de är ju så jäkla små, min bleka hud kommer hänga ut. Fast jag börjar sakta men säkert att bli mer brun än blek nu.

Vi har ätit billigt, igår en sjukt stor hamburgare för 16 spänn, idag empanadas (piroger), tre var och varje kostar 6 kronor. Sen "lyxade" vi till det på stranden med bläckfisk i vitlökssås med bröd och sallad för 80:-, som vi delade på, och till det piña colada för en tjuga styck. Nu sitter vi åter på terassen och kikar på en liten bäbisödla som klättrar på väggen. Djuren är våra kompisar, idag matade vi en hund med empanadas som gärna ville hänga med oss efter det. Det är som på alla sådana här ställen en del gatuhundar, det finns en söt valp som jag tycker Ale ska ta med hem till sina föräldrar. Men hon tror inte att de kommer bli lyckliga över det. Alla vill väl ha en utsvulten valp med loppor, eller?

Ale har fått en beundrare, en femtioårig örhängesförsäljare som heter Aldo och kommer från Argentina. Han tycker att vi ska hänga med dom och dricka öl men vi har smidigt smitit från platsen för att undvika detta. Fast hey, dom kanske är jättetrevliga. Och snygga örhängen har han med. Ja, inte på sig då. Men ni fattar. Jaja, nu börjar detta bli blahiblaha, nu ska jag återgå till min vän. På måndag kommer jag hem!

Ska försöka lägga upp fler foton på facebook någon dag, om snigeluppkopplingen tillåter.

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha många "husdjur". Ta bara inte hem dom, varken bäbisödlor, hundar eller kackelackor. Jag tror inte dom trivs här. I övrigt verkar ni må jättebra. Har du hittat Villervalle än? Kram

    SvaraRadera