söndag 9 januari 2011

Det närmar sig

På tisdag kväll bär det alltså av mot Arlanda, där jag sover till onsdag morgon (natt?). Klockan ringer ca 04 för planet går kl 06, först via Frankfurt och sedan direkt till Caracas. Där väntar fina Alejandra, och tillsammans flyger vi sedan vidare till Cumaná och hennes familj. Jag är faktiskt lite nervös! Känns konstigt, jag är van att resa och har rest fler gånger på egen hand än med sällskap. Men jag har väl blivit gammal!

Har börjat packa och det ser inte bättre ut än att det blir alldeles för mycket skit i väskan även denna gång. Fyra bikinis har jag lyckats få med mig. Vad fan ska jag har fyra bikinis till? Jag kan bara inte bestämma vilken jag helst vill ha för egentligen är det ingen jag tycker sådär supermycket om, så då fick alla utom en följa. Osmart, tycker nog ni, det finns ju en massa fina saker att shoppa där med. Men, till mitt försvar kan jag säga att jag har den största och snyggaste resväska ni någonsin sett! En 30:årspresent av min bästa, underbara mor. Denna skönhet:


Jag har fortfarande en del kvar att fixa, växla kronor till euro bland annat. Ska växla euro mot bolivares med Ales familj då det både är mycket bättre kurs samt att det kan vara svårt att få tag i bolivares utanför Venezuela. Sen så skäms jag över det faktum att jag inte fått tummen ur att ringa till mitt försäkringsbolag för att ordna så att jag har en giltig reseförsäkring ännu, pinsamt men imorgon ska jag banne mig göra det. På tisdag ska jag strutta runt här hemma och peppa hela dagen, lyssna på lite karibisk smörmusik och städa så att David har det fint och rent medan jag är borta. Åtminstone tills han har stökat ner, haha. Jo, och så ska jag ju fixa med uppsägning av lägenheten, för i mitten av mars flyttar vi ju!

Återkommer antingen innan avfärd eller med uppdatering av läget när jag är på plats. Nos vemos!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar