söndag 23 januari 2011

Förslöelse!

Det känns som att det var ett tag sedan jag skrev, och det var det nog. Egentligen har jag nog inte så himla mycket intressant att berätta heller, veckan har varit lugn. Vi har varit på stranden i Quetepe, där jag brände mig ganska mycket på ryggen. Vi var nästan ensamma på hela stranden, spelade sånt racketspel och lekte med plaststolarna i vattnet som två ungar. Kikade på pelikanerna som störtdök framför oss i jakt på fisk. Vi hade kunnat haft det sämre, om man säger så.

Resterande dagar har vi varit vid poolen eller på stranden vid hotellet. Igår lördag när vi var där var det betydligt fler personer där än vad det varit under veckan, och jag och Ale drack varsin Piña Colada och det var nog fasen det godaste jag smakat! Vi slöade och badade och sen på kvällen satt jag och Ale och pratade ganska mycket, det tyckte jag var trevligt för även om vi umgåtts hela tiden så har vi ändå inte umgåtts, vi har haft annat för oss. Men det kommer det ju att bli ändring på till veckan, för imorgon kl 07 tar vi båten ut till Isla de Margarita! Vi kommer antagligen bo på vandrarhemmet nedan, det blir 5 nätter för vi åker inte tillbaka hit förrän lördag morgon. Ca 800 sek kommer det kosta oss, för oss båda. Billigt va?! Jag har inte gjort av med nästan några pengar alls, eller en tredjedel av det jag hade med mig, så jag tänkte att jag och Ale skulle lyxa till det lite till veckan med god mat osv. Skaldjur! Det blir härligt. Det är svårt att få hjälpa till att betala här hemma, jag försöker men det är verkligen minimalt det jag har fått betala. Saker jag köpt till mig själv, och då har jag ändå insisterat. Plus båtresan i Mochima. Ales föräldrar är ju alldeles underbara, men det ska bli skönt att rå om sig själv lite till veckan också. Och inte känna att jag snyltar på dem, fastän jag är övertygad om att de inte känner på det sätter. Har iallafall tänkt lämna dem ett bidrag till en dammsugare som de behöver, jag lämnar det till Ale så kan hon ge det till dem när jag åkt. För er kanske dammsugare låter tråkigt men jag tror både det skulle underlätta, plus att det är mycket lättare att få ge en peng som ska gå till något specifikt än att bara ge för att jag fått vara här. Det är nästan lite fult.

Jag börjar nästan bli lite leds på att ha semester, haha! Fast det är som David skrev en dag, finns ju tråkigare saker att vara leds på. Jag har definitivt uppnått ett semestermål: att bli utvilad. Sen lär jag ju vara halvdöd efter en hel dag ensam på flygplatsen (kommer till Caracas kl 10.00, mitt flyg går 22.30) och sen en lååång flygresa hem. Som vi ju alla håller tummarna inte blir försenad så jag hinner med flyget från Arlanda, eller hur?! Och så jetlag på det. Nåja, jag har ju fått vara här och då är jag nöjd! Det var härligt återvända till Las Americas.

Uppdaterar från Isla Margarita, om det nu finns internet vilket det står på hemsidan! Man kan aldrig riktigt veta här nämligen. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar