söndag 16 januari 2011

Mochima

Fredagen skulle vi aka till en nationalpark, Mochima, som bestar av ett gang oar. Vi akte genom ett jattevackert och frodigt landskap, och kom fram till en liten by vid havet varifran det gick batar ut till oarna. Vi valde en bat som hette Chicken Tour (fraga mig inte varfor den hette det?) och akte forst pa en liten rundtur for att kika pa nagra av de olika stranderna. Fick se en massa fina och roliga saker, bla en klippa som sag ut som en skoldpadda! Jag tror att det framforallt ar venezolanska turister som kommer till Mochima, for jag sag da inte nagon ytterligare gringo an mig haha. Dessutom ar det inte riktigt turistsasong har just nu, dà den pagar under december da aven semestertiden ar forlagd.

Vi akte vidare och tillslut kom vi fram till lite oppnare hav, dar fick vi se delfiner hoppa runt. Eh, skriva ett utropstecken efter det har men utropstecknena har visst slutat fungera... Jaja. Delfinerva var iallafall supercoola, om an pa hall. Sedan akte vi och gjorde oss hemmastadda pa en strand, med hangmatta ochn kylbag full med mumsiga saker. Dar spenderade vi hela dagen, fram till kl 16, da Chicken tour hamtade upp oss for hemfard.

Jag skulle ju snorkla hade jag tankt, det ar valdigt klart vatten och fina koraller. Men fan vad laskigt det var att slappa kontrollen och andas under vattnet... Dessutom fick dagens snorklingskarriar ett abrupt slut da jag rakade kliva pa en vass sten, eller sla mig hart, i en ta som jag sedan tidigare har en spricka i. Det gjorde sa JAVLA ont. Haltade upp till vart lilla lager,
och val dar borjade det gora mer och mer ont. Hela tan bultade som jag vet inte vad, den hade bara ett litet, litet sar men det kandes som att hela tan var avskuren, typ. Kunde inte rora den heller, och dar en stund svartnade det for ogonen och jag holl pa att svimma. Men efter en stund i hangmattan forsvann iallafall den kanslan, men jag var handikappad resten av dagen. Nar jag var i Barcelona hos Ale sa fick jag skavsar av allt promenerande, pa en ta, som vi dopte till Jordi vilket ar ett supervanligt katalanskt namn. Fraga mig inte varfor vi dopte den till det, men vi skrattade da sjukt mycket at det iallafall. Sa nu fick Jordi ateruppsta, the revenge of Jordi.

Fan jag blir tokig utan utropstecken, nu tanker jag sluta skriva...

Lordag och sondag har vi inte gjort sa mycket faktiskt, jag ar lite uttrakad men Pierre reste idag sa det har varit en del styr kring detta. Jag langtar efter solen. Imorgon ska vi ut pa shopping, och jag kikar lite tillsammans med Ale pa att dra ivag till Isla Margarita nagra dagar. Det verkar ratt billigt och jag skulle nog kunna tanka mig aka en vecka om jag har rad, men jag kan utan problem aka ensam om hon inte vill eller kan folja. Men det blir nog bra. Los Roques var mitt forstahandsval da det finns en massa roligt att gora dar, men det verkar sa himla dyrt. Eller himla och himla, men med dryga 500sek per natt sa blir det inte sa mycket pengar over for att roa sig...

Vykort, jag hade ju tankt skicka vykort. Men det ser lite skralt ut med den varan. Postgangen ar dessutom minst sagt opalitlig, nar Ale och Pierre gifte sig hade de skickat en inbjudan till Sergio och Mili per post bara for att se hur och om det gick. Gick gick det, men den kom fram tva manader efter att de hade kommit tillbaka fran Sverige. Efter brollopet. Sa, mina kara kollegor som jag lovat ett vykort pa en het latino, ni kanske far gora ert basta for att inbilla er honom hemma i vinterkylan. Verkar kunna ta lika lange skicka ett vykort till er som att skicka latinon med bat, och jag tror fasen det ar enklare hitta en latino an ett vykort har, haha.

Pa aterseende. Utan utropstecken. Jakla...

1 kommentar:

  1. Det låter som om du har en riktigt slapp och skön semester. Trots Jordi och bristen på utropstecken. Kram

    SvaraRadera