söndag 20 februari 2011

Söndagssol

Stannade och tog några foton idag under en av mina rundor. Ni får ursäkta kvaliteten, hade lite bråttom för jag hittade inget bra ställe att stanna på, så jag stod lite tvärs över vägen och där ville jag inte stå så länge. Men jag tänkte att ni skulle få lite sol av mig, och att ni skulle få se vilken skillnad det är precis ute vid kusten, där jag bor, och ett par mil längre in.


Öppet vatten, strålande sol som värmer! Det är nästan så att jag förväntar mig att få se knoppar på träden, men det är nog lite tidigt ännu. Men vårkänslor får jag!


Och bara en bit längre in, också strålande sol men mycket mer snö. Körde förbi en sjö som hade alldeles spegelblank is, men vågade inte fota för det var en massa ungar som åkte skridskor och deras föräldrar satt och solade. Var rädd att de skulle tro jag var en ful gumma, eller nåt (hm, blir liksom inte samma klang som ful gubbe märkte jag... Men ni fattar).

1 kommentar:

  1. Det ser ut som här i slutet av mars o början av april tycker jag. 1,5 - 2 månader före oss. Du lär ju inte få uppleva så mycket vårkänslor när du kommer hem antar jag. Kallt och mycket snö fortfarande.

    SvaraRadera