söndag 20 februari 2011

Lucka

Har en lucka mellan patienter, kænns før tidigt åka till en tant redan halv tio en søndag. Så jag passar på att dricka en kopp kaffe och ta en paus. Utan dåligt samvete. Jag ælskar detta med att inte ha dåligt samvete! Jag har tid till en paus eftersom jag ær tre gånger så snabb som de andra. Det ær inte så att jag hoppar øver saker, men jag antar att det går snabbare før att 1) jag ær van att allt måste gå snabbt, från sjukhuset och 2) før att jag, æven om jag tycker jag pratar MASSOR med patienterna om intressanta (?) æmnen som framførallt vædret, inte behøver stå och avhandla hela veckans skvaller i byn och/eller vilka slæktingar som gift sig med vilka, osv. Jag vet ju liksom inte vem de pratar om. Och dærfør tænker jag minsann ha min paus.

På tal om vædret så ær det superfint, stor sol, blå himmel och nollgradigt. Solen værmer! Vårkænslor! Efter jobbet blir det dagens promenad, och jag længtar. Ikvæll blir det att titta på något roligt (håll tummarna før Solsidan, om internet bestæmt sig før att fungera) och slappa. Samma som varenda kvæll nær jag jobbat dag, eller varenda morgon nær jag jobbar kvæll. Men jag passar på de dagar jag inte går dubbelt. Öhm, jo och sen finns det ju inte heller något annat att gøra...

Hørni! Ta hand om de ni ælskar, era vænner och er familj. Livet ær så kort och skørt, och man kan inte ta något før givet. Det ær alltid tråkigt nær en mænniska i ens nærhet dør, och alltid ænnu tråkigare nær det ær før tidigt. Livet ær en gåva, och fastæn det ibland kænns som ett straff, før det gør det fan ibland, så tænker då iallafall jag gøra så bra jag kan før att leva det så rikt som møjligt. Medan tid finns.

Kram på er.

1 kommentar:

  1. Låter härligt med vädret och visst ska du pausa när du känner för det.

    Du kanske skulle prata om oljeläckaget, det kanske skulle intressera gamlingarna, in på spåret att det var bättre förr;)

    Sen tänker jag då ta väl vara på den jag älskar, räknar ner dagarna tills hon kommer hem till vår nya lägenhet.

    Kram älskling

    SvaraRadera