torsdag 24 februari 2011

Snø blev is som blev slask som blev...

I morse vaknade jag till snølandskap igen. Det hade varit kallt och nederbørd under natten = snø. Egentligen vaknade jag av något ljushuvud som skottade det lilla snølager som fanns med skyffel utanfør mitt fønster. Skrap, skrap. Klockan sex. Ja, ja, fick ju somna om igen.

Nu ær det inte så mycket snø kvar. Det var halt och spårigt nær jag børjade mitt kvællspass klockan tre, nu spøregnar det och all snø ær snart borta. Førutom på de vægar som går till de som bor ænnu mer i obygden, i obygden utanfør obygden, dær ær det halkigt som bara den. Och brant.

Nåja. Jag tycker iallafall det ær ganska bra att snøn førsvinner. Hær har den liksom inte samma charm som hemma. Hær ær den mest slaskig och bløt och hal och i vægen, nær man ska gå på vægen. På promenad alltså.

Nu ska jag kasta pyjamasen på någon tant.

Kærlek och allt det dær.

1 kommentar:

  1. Kör försiktigt när du är ute på dina turer. Jag vill att du ska komma hem helskinnad. Kram

    SvaraRadera