onsdag 23 februari 2011

Mer olja till folket

Nu ska ni få höra en sak som ni väntat på! Helt säker på det är jag. Iallafall, där när det var jul ni vet så önskade jag mig en mandelolja av min mor, att ha i ansiktet. Av min alldeles ypperligt tillmötesgående mamma fick jag då Weledas almond oil, eller facial oil, eller vad den nu heter. Skit samma. Ni kan se själva på en bild här nere.

Den är iallafall superbra och ansiktet blir hur mjukt och lent som helst. Tidigare har jag prövat cirka hundra olika ansiktskrämer för cirka skitmånga pengar, för att hitta något som känns så bra att jag vill använda det längre än tuben räcker. Och framför allt Clarins har ju levererat, men det kostar ju därefter också. Plus att det ändå inte har varit klockrent, ni vet, antingen för torrt eller för flottigt eller bara för... något annat. PLUS, kanske det viktigaste, att i alla sådana dyra, fina krämer får man fasen mer än man har betalt för. Man får en massa parabener, mineraloljor och skit som inte alls är bra för huden. Bajs, kallar jag sånt för. Naturligt kan inte annat än vara bäst, det är jag övertygad om.

Kanske verkar denna flottig, det är ju en olja för bövelen, men jag tycker ändå inte det. Idén är att man ska använda den som en mask eller blanda i den i sin kräm, men jag använder den då som den är, slabbar på (antagligen alldeles) för mycket och det tar en stund, men den absorberas till slut och huden är alldeles mjuk och fin. Den här oljan är super, Weleda är ett schysst märke och den kostar strax under tvåhundrapengen. Sammantaget mer än okej, alltså!

Oljan finns att inhandla (bums) på hälsokostaffärerna och jag tror minsann också en av de här "stormarknaderna" i Piteå har den. Det enda jag faktiskt saknar är solskyddsfaktor nu när solen förhoppningsvis ska börja lysa mer än en kvart dagligen, men ska se om jag inte kan hitta en sådan som man blandar i sin kräm (eller i det här fallet olja). Tips på sådan mottages varmt!



Ps. Jag har (smittats av Alejandra) och blivit lite allmänt oljetokig. Duschade med kokosolja när jag var i Venezuela, och har nu i brist på kokosolja gått över till olivolja (inte riktigt lika bra men helt okej). Mjuk och len och utan behov av en massa konstgjorda hudsalvor! Ska nog pröva en olivoljeinpackning till håret ikväll dessutom, ska visst vara bra på torrt och lockigt hår. Alltså, man smackar bara på olivolja och låter det sitta, sköljer sedan ut med balsam. Återkommer med resultat, risken är väl att jag får flottigare hår än en oduschad trettonårig kille, men då har ni iallafall något att flina åt! Jag är inte den som är den, man måste ju prova innan man vet om saker är bra eller dåliga.

1 kommentar:

  1. Jag för min del är för kampanjen mer olja till folket, att ta bort alla onaturliga tillsatser låter ju också bra.

    Du får berätta hur oduschad-trettonåriga-killteorin föll ut. Jag hoppas den inte blir som farhågorna;)

    Kram

    SvaraRadera