måndag 27 september 2010

Ulriken!

Linbanan Ulriken startar strax nedanför vårt hus

På väg upp! Runt den där pölen hade jag tänkt springa när bakterierna eventuellt flyttar ut

Bergigt i Bergen

Där nere någonstans jobbar vi

Ulrik kämpar uppåt

Finns en massa stigar, sett massor av hurtiga norrmän som går på tur upp hit. Bitvis är det nog ganska svår terräng men ska kolla lite, borde finnas olika alternativ. Då kan jag och Lisa knata uppför en hel dag, vi ser ju hur långt vi tar oss!

Detta är mamma-Lena, hon är från Lund och jobbar där vi jobbar, och har hjälpt oss med det ena och det andra. Vi hade inte tänkt oss en sådan här lyxig söndagseftermiddag, utan mest åka upp och sitta på en sten och dricka medhavd öl. Men vi fick tänka om när hon köpte 2 flaskor vin à 500 NOK däruppe.

Fint va?

Där ser man några turande norrmän.

Nu har jag slut fantasi om vad jag ska skriva som bildtext, så ni får titta. Ska dessutom gå iväg och jobba snart. Visst ja, bilderna är klickbara om ni inte sett det.




2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Hon verkar trevlig, mamma-Lena. Har ni fått fler arbetspass?

    SvaraRadera
  2. Jag fick ett ikväll och är nu hemma, resten av veckan vet vi inget. Till helgen lär det ju finnas men surt sitta o vänta tills dess. Men, ska inte ta ut något i förskott. Ikväll var det ett bra arbetspass.

    SvaraRadera