onsdag 29 september 2010

Till Fjordlandet

Så tog äventyret en ny vändning. Det ser ut som att jag åker till Hyllestads kommune idag, där de behöver en sjuksköterska i tre veckor. Inte vad vi hade planerat men inte så mycket har blivit som vi planerade, och delar vi på oss kommer vi dessutom logiskt sett få mer jobb då vi är inskolade på samma ställe här i Bergen, och därmed delar på de pass som finns.

Hyllestad ligger på en ö i Sogn och Fjordane fylke. Tror det är sjukt vackert där, det ligger på en ö och för att ta sig dit tar jag en båt från Bergens centrum, som tar ca 2,5 timme. I Hyllestad bor ca 1500 personer, inte så många med andra ord. Lagom.

Tre veckor till kändes först som alldeles alldeles för länge, men det ger mig å andra sidan en chans att tjäna ihop lite pengar vilket ju också var målet med detta. Jobbet är nog liknande det jag gör här men kanske kanske, med lite tur, är det lite mer ansvar som sjuksköterska eftersom det är så pass litet. David peppade mig (som vanligt), han är den bästa i världen på det. Så nu känner jag mig peppad, nervös och såklart lite rädd över att åka ensam till okänd mark. Men jag fixade det när jag var 18 och drog till Irland för att rida galna galopphästar, jag fixade det när jag var 22 och åkte till chile för att plugga på universitet. Så jag fixar det nog den här gången med!

1 kommentar:

  1. Självklart klarar du detta också! Visst förstår jag om det känns spännande att åka ensam och jobba, men ni får ju båda mer jobb när ni inte ska konkurrera med varandra. Hoppas att du har tillgång till internet så vi får rapporter om hur du har det. Jag ska googla Hyllestad så jag ser var du är. Kram

    SvaraRadera