torsdag 23 september 2010

Haukelandsbacken 49...

...bor vi på. Det är någon slags korridor som hör till Universitetssjukhuset Haukeland, har inte riktigt fattat vilka kategorier av människor som bor här men jag tror att det är både studenter och gästarbetare på sjukhuset. Det är skitigt i köket, men vi överlever. Ett trådlöst, och hemskt lynnigt, internet finns, dock fungerar det inte inne på vårt rum. Så nu sitter jag här ute i det skitiga köket och försöker surfa.

Rummet är pyttelitet och som sagt lite för likt en fängelsecell. Dessutom fanns det såklart bara ett rum så vi delar tillsvidare, vilket innebär att jag sover på en mindre angenäm tältsäng som kommer döda min rygg. Men jag har lovat att klara mig över helgen, och de säger att de ska lösa det. Vi har inte kunnat packa upp, det är för trångt.

Boendet lämnar alltså en del att önska, men det är iallafall rätt nära till det jobb (typ 2 km, går snabbt ner men kanske inte lika snabbt upp för alla backar) som vi idag haft introduktion på och internet (fastän lynnigt) är ju bra. Men jag har förstått det som att företaget vi jobbar för söker efter ett hus att hyra, så vi får väl se hur länge vi blir här. Eget rum ska jag då ha och tältsängen kan de ju försöka sova själva på, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar