torsdag 23 september 2010

Hjemmesykepleier

Introduktionen gick som sagt över förväntan. Det är helt klart mest vad vi ser som usk-jobb vi utför, men man verkar som sagt inte direkt jobba ihjäl sig. de jag jobbade med idag gjorde lite som de ville, orkade de inte hjälpa nån tant att duscha så sket de helt enkelt i det. Haha. Bra att börja någonstans, och dagen går ju himla snabbt när man får röra på sig och vara ute emellanåt. Så det blir säkert bra, bara vi får jobba så mycket som vi vill. Lisa ska på introduktion på ett sjukhem imorgon, och jag jobbar kväll i det område jag hade introduktion idag.

Jag tänkte på en massa bra saker idag som jag skulle skriva här, men jag tror de försvann under den smärtsamma promenaden. Jo, det var intressant att se hur man utvärderar hjälpbehovet hos vårdtagarna. Man gick helt enkelt dit och frågade "Vill du ha hjälp både morgon och kväll på vardagar och helger?". "Ja". Jahapp, så var det klart. Inga utredningar, ingenting. Och gratis dessutom.

Nej nu pallar jag inte mer. Ska försöka hålla mig vaken en timme till, sen kanske jag får sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar