onsdag 2 maj 2012

Babymassage...

... stod på schemat idag och det tyckte både jag och Lovis var jättemysigt. Skönt att få komma igång med någon aktivitet med henne med. Jag har känt mig lite... inte uttråkad, egentligen inte ensam heller... jag vet inte. Otillfredsställd. Eller som att vi inte "gör" tillräckligt med henne. Jag vet såklart att man inte gör en massa med ett litet spädbarn, men lite för min egen skull. Komma iväg och göra något baby-igt. Känna sig som en "riktig" morsa. Höhö. Hoppas ni tar det där på rätt sätt?

Man blir visst trött av massage, lillan somnade ovaggad för en halvtimme sedan, alltså klockan sju. Inte för att vi behöver vagga henne till söms direkt längre, i alla fall inte kvällstid. Då somnar hon ensam i vår säng efter lite kvällsmat och mys. Och bara för att jag sa det så kommer hon såklart sluta med det =)

Nåja. Ska inte avslöja alla Lovishemligheter här ännu. Hon blir ju tre månader på söndag vilket betyder uppdatering av färdigheter. JAG kan dock avslöja att jag gått upp flera kilon sedan sist jag vägde mig, ett par tre veckor efter förlossningen. Detta måste rådas bot på, snarast. Jag vet exakt vad det beror på. Usel mat, för mycket mat, och framförallt för mycket fika. Och glass. Eventuellt något lite motion men jag promenerar mycket just nu, så kolhydraterna är nog den största boven. Skriver det här så att jag eventuellt kommer ihåg det på en stund när jag är sugen på glass igen. Som tur var åkte glassen till brandstationen för ett par timmar sedan.

Bjuder på den vackraste tjejen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar