torsdag 10 maj 2012

Ångest... Tapetångest!

Denna majtorsdag har vi köpt gipsskivor till väggarna i Lovis rum, kikat på tapeter och golv. Masonitväggar ska ner, golvmattan ska bort. Tror jag iallafall. Måste läsa på vad som blir bäst. Fönsterfoder och lister ska målas, men det blir nog inte förrän i sommar då fönstret måste stå öppet någon dag. Taket är målat, det blev mycket bra. Garderobsstommarna är färdiga, målade och fräscha, garderobsdörrarna ska slipas och målas. Vi har funderat på om David skulle sprutmåla dem på jobbet, men tror att det blir slipa, rolla med skumgummiroller och till sist dra med planstrykare. Det ska enligt förståsigpåare bli bra, och så nära sprutat man kan komma. Dessutom mycket enklare än att ge sig på än färgspruta, om man är ovan.

Inser ni hur sjuuuukt många snygga tapeter det finns? Och hur svårt det är att välja tapeter till Lovisrummet? Välja bort sådant som jag verkligen älskar men som blir för mycket. Välja mellan färgglatt och spejsat eller lite mer nedtonat. Mellan klassiskt barnmönster eller stora, underbara mönster. Hmm. Har dock hittat en jag gillar som har både färg, djur, barninspirerat mönster. Tyvärr verkar den vara ett par år gammal, kan ha utgått.

När vi ska tapetsera gästrummet, DÅ jäklar. DÅ blir det att välja något riktigt härligt utan att fundera på om det blir för mycket. Gästerna får väl blunda när de sover över!

Intrade har så galet häftiga tapeter. Mycket som jag inte vet hur man ska kunna använda i ett rum, svårt inreda i övrigt, men ascoola. Kolla in kollektionen Catalina Estrada!

Jag skulle dammtorka ikväll... Bäst jag ger mig på det innan jag blir för trött. Fy fasen vilket trist inlägg det här blev. Det bjuder jag på, tjing!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar