tisdag 6 mars 2012

Sova för mycket?

Ibland känns det som att Lovis sover för mycket. 16 timmar snackar de om, men hon sover garanterat mer, åtminstone vissa dagar. Hon har en vakenstund under dagen, är ju vaken då hon äter och oftast på skötbordet plus de där timmarna under kvällen då magen kniper, men annars känns det som att hon sover. Konstant. Och man ska enligt alla mina efterforskningar inte väcka en liten bebis som sover, om den går upp i vikt och annars verkar frisk. Så jag låter henne sova. Bvc-besöket idag ska bli intressant.

Klockan är nu 09.20 och hon sover fortfarande sedan natten, efter att jag lade henne på mage då jag märkte att hon hade ont i den. I natt åt hon först vid 20.30, sedan inte förrän 01.45, 04.45 och sedan en sluring vid 07.30. Efter den och några pruttar sover hon alltså. På mage. Hon gillar skarpt ligga på mage, somnar oftast men kan till och med (när tillräckligt förbannad!) flytta huvudet från ena till andra sidan. Duktiga tjejen.

Idag ska David åka till Ikea, ensam. Stackaren, men det är för upplysnings skull hans egen idé. Så egentligen borde jag slita fram dammsugaren, men då kanske jag inte hör när hon vaknar. Plus att det är aptråkigt att dammsuga. Men det behövs verkligen, katterna har löst så sjukt mycket hår i och med flytten/våren/inomhusvistelsen att det inte är klokt. Men nu verkar det ha lugnat sig något, efter några furminatorbehandlingar plus att de åter får vara ute.

Jo! Windi pysventil ska inhandlas idag, bara mina ben känner sig pigga nog för en promenad till Backen och Barnens hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar