tisdag 13 mars 2012

Hemkomster

På fredag kommer Lisa hem, det blir superkul tycker vi! Och i fredags kom också mamma/mormor (min/Lovis) hem från sin Chileresa, också superduperkul! Med sig hade hon lite presenter, bland annat lite fina kläder till Lovis. Ruskigt fina va? Det syns ju lite dåligt på bild men det är ju ministorlekar såklart, men jag skulle själv vilja ha en sån poncho och stickad tröja. Lovis kommer bli både varm och snygg! Bilderna kommer upp på en stund, min telefon är lite seg på att skicka hit dem...

Och på tal om bilder så måste jag och David snart sätta oss ner och gå igenom de foton vi hittills tagit på Lovis, och skicka in de bästa för framkallning. Det blir roligt att sätta in bilder i hennes första fotoalbum, jag tycker dock att vi varit liiiite dåliga på att fota nu sedan vi flyttade men en av orsakerna är helt klart att det liksom blir ganska likadana bilder hela tiden. Hon gör ju inte sååå himla mycket annat än sover, bajsar, äter, sover, lipar. Och är vaken ganska korta stunder där emellan och såklart är det just då som kameran INTE är tillgänglig. Men vi ska bättra oss, helt klart. Hon är ju bara fem veckor nu, liksom. Den här tiden kommer aldrig igen, det är lite läskigt tänka på det, men så är det. Ska försöka se om jag får till videofunktionen med, för små videosnuttar är hur roligt som helst att ha sedan har jag märkt hos Erik och Nina som har massor av sådana på Klara.

Jo, en till rolig hemkomst (fastän det ju inte är riktigt hem, och dessutom bara besök) är att Martin med familj kommer upp en sväng kring påsk. Härligt säger vi och längtar!

Nu ska jag kasta in hundra vedklabbar och elda tills svetten rinner. Mmm, skönt... David har nämligen begett sig till jobbet för natten, han tycker att jag eldar lite för mycket då han är väldigt varmblodig medan jag fryser lätt. Förutom när jag var gravid då, har aldrig frusit så lite som i vinter! Men nu är hurven tillbaka och då är det är väldigt passande att vi blivit med kamin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar